Maandagavond 20 juni brengt GroenLinks mensen met passie voor toekomstgericht onderwijs samen. Denk en praat met ons mee!

Wij hebben Maurice de Hond, Paul Rosenmӧller, Claire Boonstra, Gerben de Vries, Jaap Versfelt, Saida Abbach en het LAKS (Landelijk Aktie Komitee Scholieren) bereid gevonden aan de gesprekken deel te nemen. Ik nodig ook jou graag uit voor deze gesprekken over kansen en vernieuwingen in het onderwijs.

In het onderwijs ontplooien zich veel initiatieven en zien we talloze kleine en grote vernieuwingen. Leerlingen krijgen maatwerk waarbij vernieuwende technologieën ondersteunen.  Ook staan burgerschapsvorming en duurzaamheid steeds vaker centraal. Ambitieuze onderwijsinstellingen doorbreken schotten in het onderwijssysteem. De voorschool en zelfs de middenschool kunnen rekenen op hernieuwde aandacht. Initiatieven van mensen met hart voor het onderwijs, die GroenLinks met veel interesse volgt.

Plenair en in deelsessies gaan we het gesprek aan over toekomstgericht onderwijs: doorlopende leerlijnen, maatwerk voor leerlingen, digitalisering, technologie, duurzaam onderwijs en natuurlijk de rol van de leerkracht/docent bij onderwijsvernieuwingen.

Praktische info
De locatie van de conferentie is de Open Schoolgemeenschap Bijlmer in Amsterdam. We starten om19:00 uur en sluiten af met een borrel rond 21:30. Inschrijven kan via deze link.

Het aantal plaatsen is beperkt, dus meld je snel aan. Na aanmelding krijg je een meer gedetailleerd programma toegestuurd.

We zien je graag op 20 juni!

Rik Grashoff,

Tweede Kamerlid GroenLinks