Kandidaten voor de gemeenteraden gezocht!

In maart 2018 zijn er gemeenteraadsverkiezingen en GroenLinks wil graag weer met grote en sterke fracties vertegenwoordigd zijn in de Drechtsteden. We zoeken kandidaten die belangstelling hebben voor lokale thema’s en die de GroenLinks opvattingen goed kunnen uitdragen en realiseren. Misschien ben jij dat wel!

We zoeken jou!

Wil je je kandideren als raadslid? Stuur dan je motivatie en cv naar kandidatencommissie@groenlinksdordrecht.nl. Je krijgt dan spoedig bericht over het vervolg van de procedure. De deadline voor de sollicitatie naar raadslidmaatschap is 31 augustus 2017. Wil je je ook als ook lijsttrekker kandideren vermeld dit dan direct bij je sollicitatie en bij je motivatie.
Let op: Je kan alleen raadslid worden in de gemeente waarin je woont. GroenLinks doet in Dordrecht, Papendrecht en Zwijndrecht mee aan de gemeenteraadsverkiezingen.

Wat voor fracties willen wij?

Fracties die proactief, initiatiefrijk, gericht op vernieuwing, toegankelijk en daadkrachtig zijn. De fracties vormen een afspiegeling van de gemeenten waarin ze zijn gekozen, met leden die elkaar aanvullen. De fracties werken in goed overleg en in vertrouwen samen en zijn goed in politiek-strategisch handelen. Zij zorgen voor breed overleg en discussie over voor GroenLinks relevante thema’s en standpunten. De fracties kennen een open cultuur en communiceren regelmatig met leden en kiezers.

We hebben alvast 10 vragen én antwoorden voor je op een rijtje gezet.

Heb je andere vragen over het raadswerk en/of de vacatures? Stuur dan een bericht naar de kandidatencommissie via kandidatencommissie at groenlinksdordrecht.nl (voor alle Drechtsteden).